"Som en glass tappad i sanden"



Malins fundering: Hur tänkte dom när dom gjorde den affischen? Det ser ju ut som en glass som någon tappat i sanden.

Det var helgens onödigaste. Dagens onödigaste var nog konversationen med Douglas på väg hem från skolan:

Jag: Douglas, vill du ha en halstablett?
Douglas: Ja. Fast då kommer du få se mig lida.
Jag: Eh, varför då?
Douglas: För att jag hatar lakrits.

Några minuter senare:
Douglas: Jag tror att du är från Saudiarabien.
Jag: Eh, varför då?
Douglas: För jag fattar inte ett ord av vad du säger.

Ytterligare en minut senare:
Douglas illvrålar.
Jag: Men vad är det?
Douglas: Men jag lider ju! Halstabletten, kommer du väl ihåg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0