Lingonhelg

Det går lite dåligt med de onödiga funderingarna. Jag har en massa andra saker för mig, som att lära mig hjärt-och lungräddning för spädbarn, fundera över om jag ska starta upp en liten bankverksamhet, svara på lillebrors frågor om: När sjönk Titanic? Vet du hur många passagerare som var ombord? Vad heter Titanics systerfartyg? och slutligen köpa en rullgardin till mitt alldeles för stora fönster så att jag slipper vakna av vårsolen halv 7 på morgonen.

Hur som helst så vad jag och fikade med Hanna häromdagen, som jag försökte värva till mitt totalt meningslösa bloggprojekt. Men jag lyckades inte.

Hon hade ändå en fundering att bidra med, nämligen denna: Hur många lingon får det plats i Globen?

Min fundering var: Hur kommer man ens på den funderingen?

Men uppenbarligen var det något man kan ägna en eftermiddag åt att fundera över, för liksom: tänk på alla små hålrum mellan stolarna, hur många lingon får plats där? Och lingonen som är längst ner borde ju krossas av tyngden ovanpå dem, så, tar ett mosat lingon mer eller mindre plats än ett helt?

Jag tycker helt klart att ni ska ägna helgen åt att fundera över detta. För jag ska gå på Grönan och har inte tid med såna meningslösheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0